1 hour ago
Wednesday, July 15, 2009
Billigare marknadsföring
David Liss jämför skillnaden i marknadsföringen mellan hans debutroman och hans senaste roman. Nu har förlaget inte råd med bokturnéer, utan nu är det dialog med läsarna på Internet m m som gäller. Dessutom sparas det in på bokrecensioner på tidningarna så det gäller att bli omskriven på bloggar istället. Läs mer här.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
5 comments:
Intressant blogg. :) Mitt nystartade projekt är riktat mot folk som gillar att skriva: http://blanksteg.com/skrivenbok
Vill passa på att tacka för din blogg, Johanna.
Vet ingen blogg som hjälper en så bra att hålla reda på skrivar-, publicerings- och bokvärlden som din.
Hej Johanna, vi träffades i London, på Anns kreativitetskonferens. Håller med de övriga i att du verkligen lyckas bidra med intressanta inlägg. Idag har jag "lånat" din länk om billigare marknsdsföring till vår debatt på Debutanbloggen -hoppas du inte misstycker!//Sofie
Jisses vad roligt med alla positiva kommentarer! Och denna blogg är min avkoppling, det är bara så kul att förmedla "skvaller" från litteraturvärlden.
Sofie, jag har skrivit i din blogg i kommentaresfunkionen.
Monica, tack för länken förresten till den där sidan!
Rickard, ska kolla in din blogg!
Post a Comment