Wednesday, July 15, 2009

Billigare marknadsföring

David Liss jämför skillnaden i marknadsföringen mellan hans debutroman och hans senaste roman. Nu har förlaget inte råd med bokturnéer, utan nu är det dialog med läsarna på Internet m m som gäller. Dessutom sparas det in på bokrecensioner på tidningarna så det gäller att bli omskriven på bloggar istället. Läs mer här.

5 comments:

Rickard said...

Intressant blogg. :) Mitt nystartade projekt är riktat mot folk som gillar att skriva: http://blanksteg.com/skrivenbok

Monica O Kolkman said...

Vill passa på att tacka för din blogg, Johanna.
Vet ingen blogg som hjälper en så bra att hålla reda på skrivar-, publicerings- och bokvärlden som din.

Sofie B-C said...

Hej Johanna, vi träffades i London, på Anns kreativitetskonferens. Håller med de övriga i att du verkligen lyckas bidra med intressanta inlägg. Idag har jag "lånat" din länk om billigare marknsdsföring till vår debatt på Debutanbloggen -hoppas du inte misstycker!//Sofie

Johanna Wistrand said...

Jisses vad roligt med alla positiva kommentarer! Och denna blogg är min avkoppling, det är bara så kul att förmedla "skvaller" från litteraturvärlden.

Johanna Wistrand said...

Sofie, jag har skrivit i din blogg i kommentaresfunkionen.

Monica, tack för länken förresten till den där sidan!

Rickard, ska kolla in din blogg!