Wednesday, October 28, 2009

4 dagar kvar till NaNoWriMo


National Novel Writing Month - som har blivit internationell. Tusentals människor runtom i världen sitter hela november månad och skriver febrilt på romaner. Jag har testat en gång och det var en spännande erfarenhet. Man ska tota ihop en berättelse på 50.000 ord på en månad. Jag lyckades inte utan förlängde min månad med fem veckor.
Tanken är att man inte ska planera romanen i förväg utan bara slänga sig ut på ett tomt vitpapper den 1/11 och sen skriva på fram till sista november.
Här är deras hemsida. Den är full av resurser så även om du inte tänker delta i evenemanget kan du ha glädje av sidan ändå.
Här är den svenska avdelningen, där kan man hitta skrivkompisar.

1 comment:

Maria Turtschaninoff said...

Jag älskar NaNo, har delatgit tre gånger och "vunnit" två. Det som är lite synd när jag nu lever på att skriva är att jag inte längre kan unna mig en galen NaNomånad, för resultatet av det man skriver då är inte speciellt strålande... Och det är ju inte meningen egentligen, heller.