Monday, April 06, 2009

Skriv varje dag i sommar - ny kursstart

I sommar kör jag en ny rolig omgång av "Skriv varje dag" under åtta veckor. Start 2/6.
Vill du få ändan ur vagnen och börja på boken du längtat så länge efter att komma igång med? Eller vill du få mer tid till att skriva överhuvudtaget? Få in nya skrivrutiner? Få ett stöttande nätverk i den skapande processen?
Läs om kursen här.

Sagt om kursen:

"Den här kursen har gett mig nya kraftfulla verktyg att arbeta med. Kraftfulla i och med mötena per telefon kombinerat med boken. Att mötas i telefonkonferenser var nästan som att gå på skrivarkurs i verkliga livet, IRL. Det funkade. Ett bra alternativ när man bor långt bort eller inte har möjlighet att komma ifrån.

"Det är min övertygelse att skrivandet, efter denna kurs, kommer att inta en viktig position i mitt liv. "

"Skriva dåligt, tänkte jag, vad ska det vara bra för? Ganska mycket skulle det visa sig! Kursen Skriv varje dag (inklusive Johanna själv!) är mycket inspirerande, och har fått mig att släppa loss kreativiteten med mindre självmedvetenhet. För mig, som är van att skriva med den inre kritikern på vänsteraxeln, har det varit oerhört befriande. Kort sagt: en suverän kurs med massor av bra skrivövningar, tips och väldigt avslappnad stämning kurskamraterna emellan. Ett riktigt lyft för skrivandet och fantasin. Jag önskar att jag hade gått den tidigare."

"Kursen har lärt mig att bättre förstå hur jag fungerar i min skrivprocess. Jag gör mitt skrivande mer lustfyllt nu och då skriver jag mer."

No comments: