Wednesday, March 30, 2011

Gratis snabbcoaching per telefon


Idag skiner solen här i Göteborg, det verkar vara vår! En sådan där dag då jag får lust att sätta på mig blommiga förklädet och tvätta fönstren, pynta hemmet med tulpaner och gå runt med dammvippan medan gamla schlagers spelas på Spotify.
Men det hinns inte med. Har just haft ett möte via Skype (intervju i en timma för en bok jag spökskriver) och snart kommer min klient hit för coachingmöte i köket.

Jag har just tecknat ett avtal med en telefontjänst. Jag kommer hålla telefonkonferenser då och då och ge gruppcoaching per telefon. Telefonmöten där man får snabbcoaching på en text, där man får lufta sina funderingar runt skrivandet och även skrivmöten över telefon: jag ger då skrivövningar på, säg sju minuter, deltagarna skriver, sedan läser vi texerna högt, och detta pågår under en timme.

Har ni idéer på vad man kan erbjuda och göra under en telefonkonferens/ett telefonmöte i grupp, så välkomna med dem!

Jag kan ju inte vänta med detta, så redan nu på söndag blir det den första telefonkonferensen klockan 10.00 - 11.00. Jag ger då snabbcoaching på frågor ni har när det gäller skrivande och egna texter som ni får läsa upp under mötet. Mötet kostar ingenting (förutom er vanliga telefontaxa - priset där beror på vilket telefonabbonemang ni har).
Allt ni behöver göra är att maila mig så får ni vidare information angående telefonnummer att ringa upp vid klockslaget etc. info@multimanus.se

Jag tar emot högst 13 personer. Så det är först till kvarn som gäller

Johanna

7 comments:

Anonymous said...

Du borde kanske kollat efterfrågan lite innan du tecknade det här avtalet? Det är lite svårt att föreställa sig att det skulle bli en direkt anstormning till tjänsten, och du har dessutom en lite kommenderande ton som inte direkt frestar till att testa. Då tänker jag på att du "beordrar" folk att sitta i telefonkonferens söndag morgon under en hel timme för att läsa upp texter för folk de inte känner eller vet vilka det är. Varför kollar du inte upp vilken tid som passar bäst, och som sagt, om det överhuvudtaget finns något intresse för det här?

Mvh,

Leif Danielsson

Anonymous said...

"Jag kan ju inte vänta med detta, så redan nu på söndag blir det den första telefonkonferensen klockan 10.00 - 11.00."

Håller fullständigt med Leif. Tonen är rätt så kommenderande, och du verkar ju dessutom vara lika otålig som en fyraåring. Precis som att du har förväntningar på att folk ska ställa upp på det här, bara för att du har köpt en tjänst utan att fråga först.

Monica.

Johanna Wistrand said...

Bäste Leif Danielsson! Du behöver inte känna dig pressad att delta i telefonkonferens på söndagen, det är helt frivilligt och troligen mer passande för morgonpigga. Det är ingen beordran alls till dig så du kan sova lugnt. Efterfrågan finns i högsta grad då jag redan har min grupp i Inspirationsklubben, som kommer som använder tjänsten några gånger i månaden under hela året för månadsmöten, författarbesök m m. Mycket spännande! Telefonkonferenser är f ö något jag rekommenderar alla, jämfört med möten på Skype, som ger ett stökigt och hackigt intryck p g a att folks datorer loggar ut, dåligt fungerande mikrofoner etc. Telefonkonferenser skapar ett förtroligt rum, det är grejen!
Telefonlistan är redan full till 2/3, tack och lov så finns det fler morgonigga här! Jag tackar för din omsorg och oro, men tycker kanske att den är lite missriktad. Rikta den hellre nånstans där hjälp behövs. Människor som du som verkligen bryr sig, vill hjälpa till och komma med konstruktiva förslag och idéer behövs alltid någonstans!

Johanna Wistrand said...

Monica och Leif, jag tror inte ni mår bra av min blogg och föreslår att ni slutar titta i den helt enkelt.

kerstin svea said...

Jag tycker att Johanna är en generös person, som vill dela med sig gratis av sin coaching. Den är för övrigt av mycket hög klass, och det finns det många som kan skriva under på.
Jag blir otroligt förvånad i min tur över den ton som ni båda har. Det är ju, lyckligtvis för Johanna, inget tvång för er att vara med på telefonmötet eller för den del på den här bloggen!

Carol said...

Vilket roligt och generöst erbjudande!

Dominique said...

Leif & Monika, självklart finns det ett sug efter Johannas tjänster så detta är ett sett att tillgodose många av oss anhängres behov på en gång så vi slipper vänta så länge.. Varför denna mästrande nästan fientliga ton, känns som kamoflerad i omsorg? Är Ni själva coacher på fall el skrivawannabees? :-) Oavsett vad ger ni dåliga vibbar, och Johanna inget annat än Goda. Vi frågade inte om lov för att start vår affär? Detta var nog två av de mest idiotiska minst konstruktiva jag läst, av några som ändå har förmåga att uttrycka bättre än med svordomar, dessutom låter det som det är en skribent bakom båda inlägg, båda startar anonymt och båsda stinker bitterfitta.. En slump? Kanske. Hur som Johanna knäcker Ni inte, hon är ju till skillnas från er: smart och förfinad. Smaka på det ordet: förfining.