Wednesday, April 20, 2011

London om 2 veckor?




Om lite mer än två veckor börjar "skrivretreaten" i London. Mitt i Piccadilly, i en lugn lokal i St James´s Church. Man träffas i den ljusa, rymliga lokalen på morgonen. Jag inleder med en meditation för att vi ska bli att centrerade och fokuserade. Sedan skriver vi i en och en halv timme. Paus med frukt, thé och kaffe. Skrivpass igen och därefter ut i myllret och storstadslivet. Kanske ett besök på Europas största bokhandel Waterstones bredvid, eller varför inte National Gallery som ligger på gångavstånd. Köpa macarons tvärs över gatan direkt från Ladurée? Skaffa sista-minuten-biljett till musikal eller lyssna på skönsjungande dragqueens på Molly Moggs karaokebar på kvällen? Njuta av jazzmusik i Soho, äta i China Town? Det finns platser kvar på skrivdagarna i Piccadilly.

1 comment:

Kim M Kimselius said...

Låter jättemysigt! Tyvärr kan jag inte komma, eftersom jag har fullt upp med att avsluta mina böcker om andra världskriget! Ha det så trevligt!
Kram Kim