Thursday, March 04, 2010

Skriv varje dag i sommar! Distanskurs

Dags att börja anmäla sig till min distanskurs Skriv varje dag i sommar! Start 11/5.
Läs mer här.

Sagt om kursen:

"Kursen har gett mig otrolig inspiration, härliga skrivarkamrater, kreativitet och skrivlust och en ´författaranda´, glädje och upprymdhet. Att få lägga in sina texter i bloggen har varit en fantastisk möjlighet att få visa sina texter för likasinnade och de positiva kommentarerna har verkligen sporrat mig till att skriva mer och gett mig otaliga glädjerus samt kraft att fortsätta. Den har berett mig en möjlighet att förverkliga min dröm om att bli författare! "

"I din roll som coach och kursledare är du kompetent och mycket lyhörd. Du har en förmåga att lyssna in och möta varje deltagare trots skilda bakgrunder just där vi befinner oss just nu i skrivandet."

"Tack vare Johannas kurs Skriv varje dag! fick jag verkligen fart på det egna skrivandet. Tisdagskvällarnas telefonmöten var mycket givande, att få inblick i andras skrivprojekt gav både nya insikter och inspiration. Johanna styrde verkligen upp mötena på ett bra sätt. Gillade även den gemensamma bloggen med mängder av tips och skrivuppgifter. Det blev lustfyllt att skriva!"

"Den här kursen har gett mig nya kraftfulla verktyg att arbeta med. Kraftfulla i och med mötena per telefon kombinerat med boken. Att mötas i telefonkonferenser var nästan som att gå på skrivarkurs i verkliga livet, IRL. Det funkade. Ett bra alternativ när man bor långt bort eller inte har möjlighet att komma ifrån."

"Bloggen och skrivövningarna var något som gav inspiration, att inte känna något krav på att skriva bra för att bli granskad utan bara låta det bli som det blev men ändå våga visa det för andra som ju faktiskt var i samma situation. Nu efter kursen tänker jag mer på att inte alltid ´tänka´ utan faktiskt bara skriva vilket ger ett mindre motstånd och heller ingen prestigeångest. Och flödesskrivandet var ett bra sätt att komma igång med mitt eget skrivprojekt."

"Skriva dåligt, tänkte jag, vad ska det vara bra för? Ganska mycket skulle det visa sig! Kursen Skriv varje dag (inklusive Johanna själv!) är mycket inspirerande, och har fått mig att släppa loss kreativiteten med mindre självmedvetenhet. För mig, som är van att skriva med den inre kritikern på vänsteraxeln, har det varit oerhört befriande. Kort sagt: en suverän kurs med massor av bra skrivövningar, tips och väldigt avslappnad stämning kurskamraterna emellan. Ett riktigt lyft för skrivandet och fantasin. Jag önskar att jag hade gått den tidigare."

"Det var också mycket bra att ha ett möte i vecka för mig passade den här formen av kurs jättebra. Jag har aldrig gått en sån här distanskurs men känner att jag gärna gör det igen. Jag har fått en ny kick i mitt skrivande, massor av inspiration av både dig och de andra deltagarna. Bloggen är super att den fanns att gå in och titta på varje dag och utforska länkar med tips och inspiration. Det är mycket bra att den ligger kvar jag hittar fortfarande nya saker och mer inspiration med den som källa. Det var mycket skönt att enkelt kunna vila i sitt eget projekt och att du hela tiden gav stöd att vara kvar i den egna processen och inte pushade på övningar och annat."

No comments: