Wednesday, November 18, 2009

"Att skriva filmmanus"


"Fredrik Lindqvist handbok väcker min lust och vilja att skriva för film. Han skriver passionerat och kunnigt. Språket är personligt, engagerande och väcker tom mitt intresse för att vilja pitcha. Vilket innebär att prata för dvs sälja sin film i 10-15 minuter inför de som bestämmer om det ska bli en film eller inte. Och detta trots att jag ännu inte har en filmidé."
Recension av Fredrik Linqvists bok "Att skriva filmmanus" på Skrivarsidan.

2 comments:

Barbro said...

Aha, roligt att få ett sån´t bokförslag.
Jag som fått expertutlåtande om min bok att sekvenser ur den skulle kunna bli film. Men jag har ju aldrig skrivit filmmanus, vet inte hur man gör!

Anitha Östlund Meijer said...

Skogstrollet
Det är bara att gå ut på nätet, det finns massor av människor som kan ge goda råd.
Lycka till!