Monday, June 06, 2011

På skrivretreat i Älvdalen

Mitt rum. Tre sängar att sprida ut sina böcker och papper på. Utsikt: bergen, älven, gårdar. Eget tvättställ och kakelugn också som inte syns på bilden. Fönster åt två håll.

Gemensam frukost i matsalen kl 8.00 - 9.00. Helt o k att gå ner i pyjamas. Har man tur får man mesost från en fäbod.

Vi sitter på verandan och skriver. Här är "inspirationsbordet" - lite hjälpmedel om idéerna och fantasin skulle tryta. Eller om man behöver en skrivövning som uppvärmning inför dagens skrivpass.

Kerstin och Anna skriver för fullt, flera tusen ord om dagen sedan igår.

Efter förmiddagens skrivpass är jag lite rastlös och tar en promenad ner till Älvdalen. Passerar detta snygga bibliotek.

Nationaldagen tilll ära blir jag bjuden på en tur med Owes i hans gamla sheriffbil från 1961


När jag kommer tillbaka till Tre Björnar sitter de fortfarande och skriver på verandan. Jag tar itu med eftermiddagens skrivpass. Koncentrationen är verkligen god här. Lugnet och miljön gör sitt till.

1 comment:

Evalinn said...

Vad härligt det låter och vilket superfint bibliotek! :-)