Tuesday, June 07, 2011

Multimanus´ skrivretreater och coaching på gång


Jag får in allt fler skrivuppdrag (redigera och spökskriva). Dessutom vill jag bli klar med min egen roman någon gång. Så det kommer att bli mindre coachande i höst. Förutom i New York under perioden 29/10 - 8/11. Så du som vill ha coaching av mig, skynda att anmäla dig genom att maila info@multimanus.se. Så ses vi på mysigt kafé på Manhattan! Och varför inte under en promenad i Central Park (walk and talk).

Någon jag kommer att fortsätta med är att ordna skrivretreater. Retreaten i London föll väl ut. Längst ner i blogginlägget ser du några utlåtanden om den.
Det blir förhoppningsvis en två veckor retreat på Mauritius i februari 2012. Håll utkik efter detta. Vi kommer hålla till på ett mysigt familjehotell där de pratar svenska. Jag skickar ut info i Multimanus nyhetsbrev som du kan anmäla dig till genom att fylla i rutorna till höger i bloggen. Även under Multimanuslänkarna hittar du info här i bloggen.

Och jag hoppas också på att ordna en tredagars skrivretreat liknande den i London (Piccadilly) fast i Paris. Troligen till våren 2012.

Sagt om skrivretreaten/workshopen i London maj 2011:

"Johannas workshop präglas av lika mycket varm och livsbejakande inspiration som meditativ samling. Det märks att hon har stor erfarenhet av hur kreativa människor fungerar. Några dagar och jag har samtidigt både kastat av mig prestationsångesten och satt mina egna, nya rutiner för skrivandet. Lägg därtill en spännande miljö det är helt enkelt optimalt” Elisabet

"Jag är väldigt nöjd. Workshopen gav precis det som jag hoppats på -
mod att skriva, och goda råd och idéer kring hur skrivandet kan gå
till. Förutom det så var sällskapet trevligt och givande, och
stämningen tillåtande. Vi var på olika nivåer i vår skrivarbana, minst
sagt, men workshopen fungerade för alla, upplevde jag."
Anna H

"Kreativitetskursen med Johanna Wistrand i London var enormt inspirerande. Den var lättsam, bejakande och lekfull - därmed inspirerande och frigörande. Morgonmmeditationen var kort men kraftfull och satte ton för kommande skrivande. Jag fick väldigt mycket gjort utan att jag egentligen behövde anstränga mig. Det är märvärdigt!
Vi fick några korta föreläsningar som var givande och hade pauser som var trevliga. Att vara i London var i sig en inspiration. Myllret av människor, de kända platserna, till och med maten. På kvällarna umgicks de som ville, på goda restauranger och en och annan pub.
Lokalen var enkel men praktisk och den låg mitt i Londons hjärta.
Jag har bara gott att säga om kursen och kan definitivt rekommendera den!"
Elisabeth

“Jätteinspirerande, Johanna- stort tack!” Sofie

"Tusen tack för London, kursen gav mycket energi och utfört arbete." Inga-Lill

No comments: