Saturday, August 04, 2007

Om jag hade pengar.....

Om jag hade pengar skulle jag köpa denna lilla träkyrka och ha mina kurser och min coaching i den gamla församlingssalen. Den är till salu och ligger i Löttorp på underbara Öland. Har precis kommit hem från en semester där i närheten. Jag inte läst en rad och jag har inte öppnat laptopen en enda gång. Innan jag åkte iväg gav anblicken av datorn magknip. Nu ger den mig lust. Nu längtar jag efter att läsa och skriva texter. Hurra för semester!
Nu måste jag jobba hårt så att jag kan köpa en gård där jag kan ha mina kurser och skriva mina böcker, långt från storstadens buller. Och mellan passen framför datorn ska jag påta i landet och ta långa promenader på Alvaret med någon hund.

2 comments:

Anonymous said...

Låter som en tillvaro helt i min smak. Skriva, praktiskt arbete, som påta i landet, renovera och fixa.
Just växelbruket mellan skrivandets stillasittande och det praktiska mer rörliga arbetet tilltalar mig.
Jobbar på det :-)
Jan

Johanna Wistrand said...

Hej Jan!
Ja du....
Ibland tänker jag att jag skulle vilja bo i en stugby för konstnärer och författare med en massa jord att påta i, huvudbyggnader att renovera, billigt leverne och umgånge med likasinnade och kanske glada turister även, och ha kurser där.Någonstans nära havet.
Drömma är härligt.....