Thursday, August 09, 2007

Ibland är det trevligt.....

att jobba som författarcoach och lektör. I måndags åkte sonen och jag ut till Vrångö och då satt jag med en text på spårvagnen och sen på båten. Han få en hel del gjort, resan tog en och en halv timme. Sen bada, sola och prata med bekanta på ön (halva Majorna brukar vara där känns det som) , och på vägen hem sitta med texterna igen.
Och i förrgår satt jag på Skara sommarland i skuggan av ett träd och fortsatte lektörsläsa medan jag vaktade allas väskor. Sonen, hans kompis och mamma roade sig, jag var nöjd att sitta med mina papper.
Igår var vi vid sjön och grillade och badade men då blev det för meckigt att sitta med papper också. Idag stannar jag hemma och jobbar. Försöker att inte jobba i sängen. Det är just detta att fritid och jobb flyter ihop som är så vanskligt. Det brukar sluta med att jag aldrig kan göra något utan att samtidigt jobba. Inte ens sova om natten.
Men efter total semester i en vecka så är det roligt att arbeta igen. Då känns dessa valmöjligheter inspirerande.
Har jag tur så ska jag få bo gratis och vakta en katt i New York, Manhattan i två veckor i oktober. Sitta och jobba där på nästa e-bok istället för att sitta i en stuga vid havet (i och för sig också obetalbart). Jag som aldrig varit i USA! Håll tummarna alla för att just jag blir vald av kattägarinnan. Då ska jag klappa katt, gå långa promenader, skriva flera timmar om dagen och botanisera bland amerikanska litterära tidskrifter.

No comments: