Thursday, May 19, 2011

Så blev Pernillas manus antaget

På skrivarkursen i London i februari tog Ann och jag upp Pernilla som exempel på hur man kan knyta kontakter och vara aktiv i sociala medier för att väcka intresse för manuset man skriver på. Alltså på sätt och vis börja marknadsföra det innan det är antaget. Även om det inte var Pernillas avsikt så har hon ändå väckt mångas nyfikenhet på manuset, genom bloggandet, facebookandet och alla kontakter hon knutit, på bl a bokmässan i Göteborg.

Pernilla är otroligt social (men jag vet inte om hon slår mig i antal statusuppdateringar, vi ligger nog jämt där, eller, Pernilla? :-)

Nu skriver hon i bloggen om hur det gick till när hennes manus blev antaget två veckor efter det att hon skickat ut det. Läs i Pernilla Alms blogg här.

1 comment:

Pernilla said...

Jaså det gjorde ni? Var var min procent på den delen av kursen? Va? Nu har jag verkligen förtjänat mycket bubbel i Gbg. ;)

Och njae. Du är nog oslagbar i antal statusuppdateringar. Jag har inte ens uppdaterat idag. :)

Tack för fint inlägg!