Thursday, January 13, 2011

Bra att skriva dåligt?

Han: Gör den inte bättre än Harry Potter bara, då blir den inte så mycket läst
Jag: Men vad exakt menar du med att jag inte ska göra den bättre än Harry Potter?
;-)?? Är det inte bra om den blir bättre?
Han: Jo egentligen är det bra om det blir bättre. Det är svårt att förklara. Det får inte vara för litterärt men det måste vara ett flyt utan att vara för enkelt eller simpelt kanske man skulle säga. Ex. Om man skriver för litterära deckare får man inte så många läsare som om man skriver lite mer à la Läckberg. I ett litterärt språk har man mycket mellan raderna i ett simplare är det för mycket förklarat. Ngt mellanting!
Jag: Ah… jag förstår.. Tack. Jag lovar att försöka göra det lite lagom svårt… och lätt… samtidigt. ;-)
Detta är ett utdrag ur Oskar Källners inlägg i Debutantbloggen. Intressant diskussion tycker jag! Tankar väcks. Läs mer här.

No comments: