Sunday, February 15, 2009

Om debutanter i SvD

Läs gårdagens artiklar i SvD om fem debutanter.
"Det gick jättefort. W & W ringde upp bara ett par dagar efter ett att jag skickat in",
"Man kan inte begära att en författare ska skriva nyskapande litteratur, sälja stort inbundet, sälja ännu mer i pocket och dessutom vara snygg", " I manushögarna har det alltid funnits mycket självupplevt, om en släkts historia, om en sorg man har bearbetat, ofta väldigt privata saker. Med de har inte kommit ut och kommer fortfarande inte ut. Det som har hänt är att många etablerade har valt att skriva om sig själva i jag-form eller leka med huvudkaraktären och då har det blivit en trend i publiceringen.", "Förlagen har allt mer själva börjat kontakta personer det tror kan ha en bok i sig." "Jag har skrivit det mesta i något slags flow. Jag skriver mycket och sedan tar jag bort." "Jag läste nyligen någonstans att förlagen inte vill ha någon som är över 45 år. Det är nog sant."

No comments: