Saturday, June 30, 2007

Affirmationer

Fritt översatt från Suzanne Mcminn:

  • Jag älskar att skriva. Skriva är roligt!
  • Jag skriver med passion, entusiasm och massor av energi!
  • Ord och bilder fyller mig och hamnar på pappret.
  • Skrivandet gör mig hel.
  • Min kreativita källa är outsinlig.
  • Jag blir bara bättre och bättre som författare.
  • Jag är på gång nu och jag är organiserad och kommer att nå mitt mål.
  • Idéerna bara kommer till mig.
Här är ett citat av henne, à propos detta att se till att få tid att skriva:
"Fall in love with your story. You´ll never want to leave it"


Här är några affirmationer från mig:
  • Jag skriver helt o k och jag skriver varje dag för det får mig att må bra.
  • När jag skriver kommer jag i kontakt med mitt sanna jag.
  • Jag är författare i själ och botten och därför har jag rätt att skriva.
  • Jag tar min längtan på allvar och vårdar den genom att skriva en stund varje dag.
  • Mina berättelser berör människor.
  • Mitt skrivande får näring ut min kreativa källa.
  • Att skriva är lika nödvändigt för mig som att andas.
  • Att skriva gör mig mer harmonisk och jag klarar dagen bättre.
  • Jag mår bra av att skriva ner berättelserna jag bär inom mig.
  • Att skriva är sensuellt, roligt och helande.

1 comment:

Anonymous said...

Vikten av affirmationer får inte underskattas! Gillar särskilt formuleringen "Jag tar min längtan på allvar och vårdar den genom att skriva en stund varje dag." som var ny för mig. Tack för alla dina tips och för att du tipsar om mig :=). Dina "börjor" är suveräna som uppvärmning. Keep going, Johanna.