Thursday, January 11, 2007

Anklagande laptop

Där ligger den, dag efter dag på sekretärens klaff. Jag har inte rört den sen i november. Alla de kära karaktärerna i Rosa huset (mitt romanprojekt som ska göra mig till en bättre författarcoach - då vet jag hur svårt det är!) väntar på nya scener, nya uppgifter. Tålmodiga. De anklagar inte, det är bara mitt samvete som gör det. Och gamla laptopen.
Det är nämligen i den som jag skriver på mina egna berättelser. Där finns inga färger och ingen internetuppkoppling. Den stationära, uppkopplade datorn i sonens rum använder jag till allt annat arbete.
En imponerande hög elevtexter och lektörsmanus att prioritetsläsa, sedan ta itu med e-bok nr 2. Marknadsföra. Fixa och greja vid datorn. Skissa på e-bok nr 3. Boken om terapeutiskt skrivande får jag skjuta upp, för nu är det e-böcker som gäller! E-böcker som bygger på mina skrivarkurser. Snabbproducerade eftersom jag har allt grundmaterial färdig, billiga att framställa, lätta att sälja (och man slipper kånka på en massa papper).
Nu har jag förresten sålt 48 ex av e-boken "Kom igång skriv!" Snart går jag med vinst :-)
Hur ska jag hinna med allt?

No comments: