Saturday, September 25, 2010

En bokläsarhelg...


...vore på plats, i alla fall för mig. Tro det eller ej, men jag hinner aldrig läsa böcker. Jag hinner bara läsa elevtexter, lektörstexter och coachingklienternas texter. Och artiklar om skrivande på nätet som jag länkar till. Att nöjesläsa skönlitteratur som jag gjort hela livet, mer än allt annat, när försvann den sysselsättningen? Och för att vara ärlig så har aktiviteten ute i sociala medier tagit över för mig. Facebook t ex. Detta måste åtgärdas!
Så nu funderar jag på att boka in mig på detta hotell en hel helg. Utan minipc:n. En osplittrad, läkande läshelg. På Hotell Gästis i Varberg:
"Alla gäster tvångsansluts till Gästis bokklubb och får läsa av hotellets 15.000 böcker och ta med sin favoritbok hemkanske man skulle kunna ta här, på Hotell Gästis? Det står bokhyllor på toaletterna, i korridorerna och i varje hotellrum. I källaren finns ett av världens få badbibliotek och i matsalen sitter man i sällskap med dem. Överallt finns stora böcker, små böcker, svårlästa böcker, lättlästa böcker, flortunna böcker, extremt tjocka böcker, telefonkataloger, inbundna böcker och häftade böcker som det står hotellets gäster fritt att läsa och ta med sig hem. Bokklubbens regler är enkla: läs så många böcker du vill och ta hem en bok du tycker om."

1 comment:

Annika said...

Låter som rena paradiset tycker jag! :-)