Monday, February 15, 2010

Skrivträff


Ikväll kom Therese hem till mig. Hon satte sig i soffan som vanligt och den här gången ritade hon. Therese producerar alltid på våra skrivträffar och ibland visar hon upp en bok som hon plötsligt skrivit färdigt och låtit trycka upp, ibland bara i ett exemplar, för att det är så inspirerande. Och vi andra flockas runt omkring och drar efter andan.
Sedan flera terminer ses vi ett gäng på måndagkvällarna och skriver ihop, på våra egna projekt. Det blir alltid någt gjort. Ibland har man skrivkramp under flera måndagar. Andra gånger tror man inte man kommer att skriva något för att man känner sig hängig eller sjuk. Så får man ändå en hel del skrivet.
Jag är så glad över våra träffar, de är en sådan trygghet. Och vi tar alltid fikapaus och pratar om skrivande. Nån gång kanske vi läser upp våra texter, men inte ofta. Ibland mejlar vi till varandra för utlåtande. Men huvudsaken är att vi sitter i samma rum och skriver. Eller på nåt kafé ute i ksärgården, som vi gjorde i somras. Jag hoppas vi fortsätter att träffar för att skriva i många år till.
Om du har vänner som tycker om att skriva, pröva detta, vet jag!

1 comment:

Frida said...

Hej! Kolla gärna in min blogg! Jag skriver om mitt amatörförfattarskap :)