Monday, December 17, 2007

Tävling: Recensera en klassiker!

Tidskriften Avsikter skickade ett mail:
"Nu har du chansen att förverkliga dina recensentdrömmar. Skriv en recension av en bok, som enligt dig är en klassiker. Ge också en motivering till varför du valde just den boken.
Anknyt gärna till dagens situation.
Bidraget skickas till tidskriften Avsikters redaktion:
Avsikter
Resedagatan 4E
416 52 Göteborg.

Viktigt är att bidraget skickas anonymt, så bifoga ditt namn och din adress i ett separat kuvert. Din recension ska vara oss tillhanda
senast den 28/2 2008.
Recensionen får innehålla max 3000 tecken inklusive blanksteg.
1:a pris är 1000 kronor
2:a - 5:e pris utgörs av ”riktiga klassiker”.
Tre författare utgör juryn. De vinnande recensionerna publiceras i kommande nummer av Avsikter. Även andra tävlande recensioner kan komma att publiceras."

3 comments:

Efwa - Medea said...

Nu tog jag tag i att beställa en Alphasmart och det verkar som om jag kommer att kunna få den senast julafton. Om nu bara inte posten krånglar förstås. Tar med den på flyget till Thailand och helt plötsligt kommer jag att kunna skriva massor. =)

Johanna Wistrand said...

Vad roligt! Berätta gärna hur du tycker att det fungerar att ta med den utomlands och att föra över texterna till USB och stationär dator och allt det där, om du nu gör det på Internetkafé därborta .Jag är jättenyfiken! Grattis till din utmärkta julklapp till ditt författande Jag!
Tips: ring försäljaren och säg att det är bråttom, så att han skickar den på studs.

Efwa - Medea said...

*hey* Klart jag ringde säljaren först. Vågade inte bara skicka iväg beställningen utan ringde och det verkar lösa sig.
Självklart ska jag berätta hur jag tycker att den funkar på flyg och på plats.
Ha en underbar jul!!