Wednesday, November 08, 2006

Lite citat

"På den kreativa resan är en god portion självkärlek en stor tillgång"

"Det är fortfarande med viss bävan jag tar mig an ett större skrivprojekt. Jag kan aldrig vara helt säker på att det verkligen kommer att bli något av det hela eller att det kommer att bli bra. Men jag måste ha tillit till processen. Jag vet att om jag fortsätter att arbeta, trots att jag inte vet hur det ska sluta eller huruvida jag är på rätt spår, så kommer jag till slut nå målet. Jag litar på att jag till sist kommer att ta mig fram till känslan av att ha klarat utmaningen och ha genomfört projektet så gott jag kan efter min förmåga. Utan den tilliten vågar jag inte sätta bokstäverna efter varandra på skärmen, utan riskerar att dras ner i osäkerhetens kvicksand."
Eva Sanner i sin bok "Det sjunde steget. Om kreativitet och att finna sin livsrytm" Bokförlaget Natur och Kultur 2005

No comments: