Friday, May 14, 2010

Amanda Lind


"Att skriva under pseudonym ger många friheter. Jag känner mig inte själv så ´bunden´ vid mitt tidigare författarskap och vad det jag tror att många av mina läsare förväntar sig av mig. Jag har velat ge mig själv ett nytt ´varumärke´ om man så säger. Jag tycker nog att jag lite grann tidigare har skuffats in lite i ett fack: ´Hon skriver den typen av berättelser´ och det är svårt att frigöra sig från sådant, efter många böcker. Det finns en bild av mig och mitt författarskap som jag inte riktigt tycker stämmer längre. Jag vill testa mina gränser, vidga mina vyer, visa att jag kan skriva både ´vanliga´ romaner samt spänningsromaner. Författarlivet är fört kort för en massa begränsningar."
Hon skriver spänningslitteratur under pseudonymen Amanda Lind. Hon har också en Facebooksida.
Fotografiet har jag tagit från Amanda Linds blogg.

No comments: