Thursday, July 26, 2007

Pikant läsning som avkoppling

Nu på sommaren roar jag mig med att läsa pikanta, lite taffliga texter såsom dessa historier i nostalgisk Östermalmsmiljö. Avkopplande som bara den, och författarcoachen och kritikern i mig får ta ledigt. Här vimlar det av tidsmarkörer, detaljer och andra klumpigheter och det är roligt!
Författaren har även en blogg där det vimlar av nostalgi, särskilt från 1930-talet. En smärre guldgruva för den som gör efterforskningar i den tidens musikstil bl a.

4 comments:

Anonymous said...

Har du tips på någon bra, intressant tidskrift för oss som skriver. För de som fotar finns en uppsjö av tidskrifter, men vad finns för oss som skriver? Svenska, engelskspråkiga eller franska - har du något tips?

Johanna Wistrand said...

Hej Johanna!
Den enda jag kommer på direkt är Writer´s Digest. Var det förresten du som hittade den nyligen i någon tidningskiosk här i Sverige? Själv har jag inte haft den turen. Jag läser deras hemsida istället.
Det fnns ingen svensk sådan tidnng (än) vad jag vet.

Anonymous said...

Jo, jag hittade Writers Digest på Presstop, finns att köpa via deras hemsida också. Hiskeligt dyr, 105 spänn! Fast den är bra, intressanta artiklar.

Kanske dags att dra igång en sådan tidning i Sverige också..? En affärsidé, kanske? Tror du att det finns en marknad i Sverige?

Johanna Wistrand said...

Jasg tror absolut att det finns en målgrupp, ganska stor. Men kanske också ganska fattig?
Dra igång en, vet ja! Jag anmäler mig genast som prenumerant!