Saturday, July 22, 2006

Artiklar om skrivande

Läs artiklar om skrivande på Fictionfactor.

3 comments:

Anonymous said...

Vad många bra länkar du har på din bloggsida! Men jag måste nog också ta mig i kragen, märker att jag blir så uppslukad av alla goda råd att min egen skrivtid hamnar på undantag. Känner mig väldigt träffad av Terry W. Erwins artiklar i FictionFactor...

Carol

Johanna Wistrand said...

Hej Carol!
Jag håller med, alla skrivtips blir som en hobby i sig och man glömmer/hinner inte skriva själv.....Jag har inte läst de där artiklarna men ska ta och göra det.
Hann skriva 500 ord idag innan jag blev iväglockad till sjön (underbar simstur och en liten hink med blåbär) och snart ska jag till Halta Lotta med kompisar.....
Hur fasiken prioriterar man? Nör det är sommarvarmt och lördag? Får skynda mig att skriva 1500 ord nu innan HL.
Hur går det med ditt Lofthouseprogram? Jag är fortfarande på dag 10. Visst är hon bra?
PS: Länkarna får jag från en brittisk chicklittförfattare.

Anonymous said...

Hej igen!
Dumt nog har jag inte gått in för att följa Lofthouses 30-dagarsprogram. Hittills har jag bara sugit i mig hennes råd i största allmänhet. För jag håller med, hon är jättebra!
På tal om prioriteringar. Har också grubblat på hur tiden ska räcka till men jag undrar om inte problemet löser sig av sig självt när man väl bestämt sig för att köra loppet?
Carol