Sunday, September 09, 2007

"Blodgruppen" på TV

Jag rekommenderar programmet K special som idag har repris på avsnittet om den s k "Blodgruppen"; ett nätverk bestående av kvinnliga deckarförfattare. Det är intressant att höra om deras liv som författare. Johanne Hildebrandt berättar bl a om den här muren mellan henne och berättelsen som hon måste hamra sig igenom och då tillåta sig skriva "dåligt". Och Karin Alvtegen pratar om tystnad och ensamhet för att berättelserna ska komma fram, och kontrasten mellan det ensamma författarlivet och det utåtriktade med marknadsföriongen bl a utomlands.
I SVT2 kl 13.40

1 comment:

Anonymous said...

Tänk vad bra att jag hamnade på den här sidan. Blir en favorit-stämpel på den. Nu ska jag bänka mig framför tvn och titta på programmet du tipsar om. Jag läste dina rader i precis rättan tid. 7 minuter kvar. Tack tack