Tuesday, October 31, 2006

Flera projekt samtidigt

"Jag håller alltid på med flera olika saker - just nu en monolog för Dramaten, pjästexter, två romaner. Varje sak har sin ton, sina förutsättningar"

Jag misstänker att vi är fler därute som liksom Bodil Malmsten www.finistere.se har ett antal skrivprojekt på gång samtidigt. Jag vet en poet som hade två projekt som han arbetade med på två olika skrivmaskiner (innan datorernas tid). Han växlade mellan skrivmaskinerna beroende på vilket humör han var på.

2 comments:

Anonymous said...

Perfekt om man hade så mycket plats hemma att man kunde ordna ett hörn för varje projekt man höll på med, komplett med allt som "knäpper igång" den rätta tonen i texten: musik, färger, dofter osv...

Johanna Wistrand said...

Vilken idé :-)

Eller ett rum för varje projekt. För mitt artonhundratalsprojek går jag in i en kammare med vinröda draperier, broderade kuddar, palmer i hörnet......